Gràcies a la pel·lícula, els alumnes van ser conscients de la importància d'altres valors que no són els diners. Per exemple, a la pel·lícula es veu una família amb moltes necessitats econòmiques però que estan molt units i que s'ajuden en tot. Aquest va ser un dels aspectes que els va cridar més l'atenció, que sense diners també es podia ser feliç i cel·lebrar el dinar de Nadal. En canvi, el que disposava de molta fortuna va passar el dia sol.
Aquestes reflexions ens van introduir la necessitat de ser generós.
A continuació, vam llegir la faula de "El príncep feliç" (Oscar Wilde)
Un mite dels nostres alumnes en relació a aquest valor és que, ser generós implica donar alguna cosa material o diners. Les següents sessions es van encarregar de eliminar aquest pensament a partir de la proposta d'opcions alternatives: donant temps, espai, gestos, paraules, silencis i perdonant.
En cada opció, cada alumne pensava una situació on ell/a fos generós en relació a aquestes alternatives. Va sorprendre la quantitat de situacions que van sorgir: llegint un llibre a una persona cega, fent les tasques de la llar, deixant el garatge a algú perquè hi pogués dormir momentàniament, escoltant a un amic quan t'explica algun problema, ...
Finalment, com sempre, vam reflexionar sobre algunes frases cèlebres:
- Aquell que sempre vol estalviar està perdut (Theodor Fontane, escriptor alemany).
- La gratitud és la tímida riquesa d'aquells que no posseeixen res (Emily Dickinson, poeta nort-americana).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada